La línia com element bàsic

L'objectiu d'aquesta activitat consisteix en dissenyar la teva pròpia taula de skate amb un disseny on destaqui la línia per sobre de les formes.

Cal que tinguis molt en compte els colors i les formes que escolleixes. Que presenti colors contrastats i dinàmics.

També caldrà aplicar els coneixements adquirits sobre els tipus de línies i el que expressen.

I ser molt creatius!

 

Rutina de pensament: Veig, penso i em pregunto

La gran ola de Kanagawa per Katsushika Hokusai
La gran ola de Kanagawa per Katsushika Hokusai

COM ES REPRESENTA EL MOVIMENT?


..............................................................................................................................................................Tipus de línies i el que expressen

La línia és el mitjà gràfic fonamental per representar les formes que ens envolten i les idees. Podem dir que és l'element visual més important del dibuix.

Segons com es miri, la línia és una successió de punts, la trajectòria d'un punt en moviment.

 

Observem que hi ha molts tipus de línies.

 Les línies poden expressar diverses coses segons siguin d'una manera o una altra.

  • Línia rectes : Expressen robustesa, rigidesa .
  • Línies corbes : Comuniquen dinamisme vitalitat, moviment.
  • Línies horitzontals : Suggereixen tranquil·litat, repòs .
  • Línies verticals : Expressen una tensió ascendent, força , equilibri, dignitat.
  • Línies obliqües o diagonals : Transmeten sensació de profunditat i d'allunyament.
  • Línies trencades : Transmeten sensació d'activitat, de moviment, de dinamisme i de força. 

 

activitat PRÈVIA

Dibuixa tres rectangles en un full de 17x5 cm.

Tria diferents combinacions de línies que transmetin acció o moviment. No cal que siguin molt detallats, més aviat al contrari, com si fossin patrons. Convé que Les línies variïn en gruix,  direcció, estil,  tipus , etc.

En aquest cas no pots afegir paraules , lletres, nombres o qualsevol símbol de marca registrada. 

inspiració

Activitat definitiva: dissenya el teu skate

En una cartolina blanca de 48x18 dibuixa la forma d'un skate i dissenya'l seguint els coneixements adquirits perquè transmeti dinamisme (línies corbes i colors contrastats).

Caldrà que el pintis amb colors, amb aquarel·les o pintures. 

Pots veure els models dels companys de cursos anteriors per buscar inspiració.

desenvolupant el esperit crític

A partir de la rúbrica proposada, avaluareu el treball del vostre company. Heu de llegir amb deteniment el que diu la rúbrica i decidir la nota per cadascun dels conceptes que s’avaluen.

Després d’aquest pas, l’heu de posar una nota al treball basada en la taula de conversió que teniu a sota. A continuació, cal escriure un paràgraf on expliqueu per què li heu posat aquesta nota (que ha fet bé, que li manca, que té d’especial, creatiu o personal…).

Aquest escrit comptarà 3 punts més, que s’afegiran a la vostra nota, depenent de la qualitat de l’explicació. 

Alguns exemples podrien ser: No ha entès bé el plantejament de l'activitat perquè…, els colors no estan ben combinats perquè…, li manca sensació de moviment…

 

L’alumne té l’oportunitat de millorar el seu treball després d’una primera avaluació. Haurà d’adjuntar un escrit on quedin expressats els canvis realitzats.

El treball dels alumnes

Activitat adaptada extreta de: http://www.incredibleart.org/lessons/high/skateboard.html