evolución en el arte

CUARENTENA CON ARTE

  1. Nada de contacto
  2. Los besos
  3. El metro de distancia
  4. El esteticista cerrado
  5. Las charlas desde los balcones
  6. El centro ciudad
  7. Las mañanas interminables.
  8. La primera semana
  9. La segunda semana
  10. La tercera semana
  11. Tápate al toser
  12. Verano 2020
  13. El enésimo paseo
  14. La compra para dos semanas
  15. El chat de grupo
  16. Cuando todo pase
  17. Los reencuentros.

Per a que tots els alumnes puguin participar en aquesta wiki, afegeixo aquí sota més quadres d'autors reconeguts a la següent presentació:

 

18. El temps no passa.

19. Ja no puc més.

20. Sort de la mascota.

21.Agraïnt els aliments.

22. Solitud.

23. Oferint música als veins.

24.Petó prohibit

25. Vigilant els veins.

26. Àvia confinada.

27. Cafeteries buides.

28. Esperant la propera reunió en família.

29. Després del confinament

30. Mantenint la distància de seguretat.

31. Ja tenim clients.

 

Segons l'obra d'art que us hagi tocat, caldrà que ompliu la wiki de l'aplicació SWAY preparada per aquesta activitat.

La informació que cal que busqueu és la següent:

  • Nom de l'obra
  • Autor
  • Época
  • Què en representa
  • Què et suggereix

 


ELEMENTS DE PROFUNDITAT: perspectiva aèrea

 

¿Què és la perspectiva?

 

Actualment, tant a la fotografia, com si considerem els avenços que s'han fet a la pintura, ens costa creure que a l'antiguitat, fins a l'Edat Mitjana, no sabien com representar la distància ni la profunditat. Tots els elements estaven representats en el mateix pla, els colors no tenien gradacions i els contorns de les figures estaven perfilats.

Al Renaixement, els pintors florentins van començar a investigar sobre el tema, elaborant una sèrie de lleis i aplicant principis matemàtics, que posteriorment van perfeccionar grans genis de la pintura com Leonardo da Vinci, Michelangelo Buonarroti  i Raffaello Sanzio.

A Leonardo Da Vinci  i les seves inquietuds pictòriques li van portar a investigar amb molta profunditat en el camp de la perspectiva, intruduint la moda del sfumato,  tècnica consistent en difuminar els contorns, prescindir de la línia de perfilat i aconseguint una atmosfera vaporosa i suggerent.  Els objectes es veuen més borrosos quan més es distancien de l'observador.

 

PERSPECTIVA AÈREA O ATMOSFÈRICA

Hi ha cinc maneres de crear perspectiva:

  • Utilitzar els punts de fuga, prolongant les línies que arriben al punt de confluència.
  • Dibuixant els objectes del primer pla més grans que els que estan a més distància de l'observador.
  • Situant objectes o persones que tapin a aquelles que estan més lluny.
  • Definir amb més detall la textura de les coses que estan més a prop i més desdibuixat aquelles que estan més lluny.
  • Utilitzar colors més apagats o de menys contrast per aquells objectes ubicats a la distància.

Per tant, podem observar que quan la capa d'aire que es troba entre la persona i, per exemple, les muntanyes que estan al fons, distorsiona el color i el fa més tènue.

Per què passa això?

L'aire conté partícules de pols, humitat i impureses que funcionen com a filtre dels colors, que fa que es vegin més apagats i menys definits a distàncies mitjanes o llunyanes.

alguns exemples